ESOGÜ HASTANESİ'NDE HASTA HAKLARI GÜNÜ
18.11.2021
Öne çıkan görsel

Hasta Hakları ve Sorumlulukları Nelerdir?

Esogü Hastanesi Hasta Hakları Birimi ‘26 Ekim Hasta Hakları Günü’ dolayısıyla hastaların hakları ve sorumluluklarına ilişkin bilgilendirmede bulundu.

Yapılan açıklamada “Bir sağlık kuruluşuna başvuran herkesin hizmetten yararlanma, bilgi alma, rıza (onay), seçme ve değiştirme, mahremiyet, tıptaki yeniliklerden yararlanma, vakte saygı, saygınlık görme, dini vecibelerini yerine getirme, ziyaret ve refakat, kaliteli ve güvenli sağlık hizmeti alma ile şikâyet ve tazminat hakları vardır. Aynı zamanda hastaların bilgi verme, planlanan tedaviyi reddetme, önerilere uyma, tetkik ve tedavi giderlerini karşılama, uygunsuz talepte bulunmama, tedavi ve davranışı ile ilgili bulunduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uyma, saygı gösterme, ziyaretçi kurallarına uyma sorumlulukları da bulunmaktadır” ifadelerine yer verildi.

ESOGÜ Hastanesi Hasta Hakları Birimi başhekimlik bünyesinde hasta hakları ihlalleri ve bunlara bağlı ortaya çıkan sorunların önlenmesi, sağlık hizmetlerinin kalitesinin arttırılması ve sağlık hizmetlerinin insan onuruna yakışır biçimde sunulması amacıyla faaliyetlerini sürdürüyor. Hasta hakları ile ilgili uygulamaların planlanması, koordinasyonu ve geliştirilmesi için kurulmuş olan birim, hastaların haklarına saygı duyarak kişilere erişilebilir ve verimli sağlık hizmeti sunmayı amaçlıyor.

Faaliyetlerine ilişkin bilgilendirmede bulunan ESOGÜ Hasta Hakları Birimi Sorumlusu Esin Gökalp, birim çalışanları Gülay Güven ve İlknur Karayazı ile yaptıkları çalışmalarda sorunları yerinde çözmeyi amaçladıklarını söyleyerek şöyle konuştu: “Hastalar herhangi bir mağduriyet ile karşılaştıklarında başvurularını mümkün olduğunca empati kurarak yerinde çözmeye çalışmaktayız. Hastalarımız elektronik posta, telefon, şahsen müracaat yoluyla başvuruda bulunabilirler. Birime iletilen bütün başvuruların değerlendirildiğini, bu doğrultuda elde edilen bilgilerin hastalarımıza daha kaliteli bir hizmet verebilmek amacıyla hastane hizmetlerinin geliştirilmesinde kullanıldığını belirtmek isterim. Kaliteli hizmet alımında hasta ve hasta yakınlarının da hastane kurallarına uymaları oldukça önem taşımaktadır.”